السبت، 12 يونيو 2010

عجبي .... وابداعي 1...!!!!

يابلدي الغربه عنك صعبه قوي

علي قلبي زي الشديد القوي

والواحد يقول انا قوي

لكن بجد يابلدي واحشني قوي

وعجبي

يابلدي في القلب لو من بعيد

ودايما في بالي وخيالي وانا وحيد

ودايما عقلي وذهني من غيرك شريد

يابلدي انا اللي سيبتك ولا انتي

اللي سيبتني اروح بعيد

وعجبي

ياشعب غلبان

من غير عشا بتنام

وكارنيهك قدام العسكري بيبان

وفي قسم الشرطه متهان

تسيب بلدك ولا تقعد فيه حيران

وعجبي

ياشعب في الجد ميه ميه

وفي الهزار برده ميه ميه

وللاسف ماسكك حكومه حراميه

مالهموش في الجد غير واحد علي ميه

وعجبي

ياشعب مالك

ايه بس اللي جرالك

كنت للظالم هالك

وعمرك ما كنت في حالك

ايه بس اللي رماك في المهالك

وعجبي

ياعم متخافش علي نفسك وسيبك بقي من الهم

لقدر الله في يوم وقعت واصبح حالك غم

وروحت المستشفي وطلبوا علشانك دم

سيبه علي الله

هتلاقي اهلك وناسك واصحابك حتي اللي متعرفهموش

كلهما بيجروا علشان يتبرعوا لك بالدم

وعجبي

ياشعب فراعين

علي نفسينا متفرعنين

ومع الظالمه الوحشين

دايما احنا الطيبين والمسالمين

وعجبي

هناك تعليقان (2):

  1. كلام ولا اروع

    مش عارفة اعبر عنه باي رد :)

    ان شاء الله ترجع لمصر بالف سلامة .. ويارب حال البلد دي يتعدل :(

    ردحذف
  2. نورتي ريمو مدونتي المتواضعه
    الله يسلمك ويبارك فيكي
    ونسال الله ان يرزق مصر بالحاكم العادل
    بارك الله فيكي وحفظك
    وربنا يوفقك انشاء الله

    ردحذف